Pages

20100507

最近的日子总算过得平静,工作烦恼解决了, 感情烦恼暂时告一段落; 而朋友, 我选择填上空白, 因为每次都让我觉得很受伤. 但是金钱对我来说永远就是烦恼; 有时真的很羡慕这世上的有钱人. 有钱人当然有他们的烦恼, 但是他们都不知道, 当我们这些没钱人为钱烦时, 却是什么事情都做得出来.
以前读书时, 都不知道钱从哪里来, 从小妈妈就不怎么给我钱, 那时不懂; 今天自己搬出来住, 投入社会工作, 却深深感受到爸妈从前的那份苦. 就算我没经历过, 但是我能算得出来, 爸妈熬的那些日子是多么的苦.
我真的很想和爸妈说声对不起, 虽然我今天不再靠你们生活, 也不需要你们为我操心. 但是, 我从前的所说的话, 所做的事却是那么地伤你们的心. 弟弟从小我都没对他好过, 现在他长大了, 我跟他的关系都生疏了. 虽然知道他现在的状况不怎么好, 但是却不知道从何着手, 物质上补偿不到, 精神上也无法帮到. 每当想起你们, 眼泪却不听话的掉下来.....

4 comments:

winnie said...

cny u din go back KL meh??
ur blog new style look nice wor~~!!

wεitìηg said...

got ar, just only CNY lor. Actually I want to go back more often but dont know how to tell Fung. Haizz. I want to go back by myself but I know Fung dont want. It's also not good that ask him dont follow.

The blog design u can download from website. http://www.deluxetemplates.net/ It's free. They also teach u how to change ur blog. If you dont understand, you can let me know.

winnie said...

o..y fung dun giv leh? just short visit should be ok kua~~ if really cant,keep contact v ur family & visit they when free loh~

oic~ its really nice!! thx a lot~!!

wεitìηg said...

hmm, normally he will follow wherever i go, somemore so far. haha. he actually very sticky 1. i still thinking how lor. maybe later on lar, coz now my economic not very good. hehe